T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ZONGULDAK / ALAPLI - Karşıyaka Ortaokulu

REHBERLİK SERVİSİ

Ara

Dünya İnsan Hakları Günü, İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi'nin 1948'de Birleşmiş Milletler Genel Kurulu'nda kabul edildiği gün olan 10 Aralık'ta kutlanmaya başlamıştı.

BM Genel Kurulu, tüm devlet ve sivil toplum organizasyonlarını davet ettiği kurulda yapılan oylamayla '10 Aralık' tarihinin "Dünya İnsan Hakları Günü" kabul edilmesine karar verilmişti.

 

Ekm

KARŞIYAKA ORTAOKULU OKUL KURALLARI

 

Okulda düzen ve disiplini sağlayan kurallar, öğrencilerin toplumsal kurallara ve insan haklarına saygılı bireyler olarak yetişmesinin ön koşuludur. Bu inançla tüm öğrencilerin bu kuralları benimsemesi ve uygulaması, velilerin de bu kuralların uygulanmasına destek olmaları beklenmektedir.

Ekm

Toplumsal değerler insan yaşamının önemli bir yanını oluşturmaktadır. Değerler, belirli insan davranışlarının ya da amaçlarının başkalarından daha üstün olması durumuna göre toplumsal olarak kabul görürler. Kimi değerler ise evrensel olarak kabul edilmiştir. Bu değerlerin tüm insanlar tarafından kabul görmesi ve olabildiğince uygulana gelmesi evrensel beklentidir. Bu değerlere örnek verecek olursak: Sevgi, saygı, hoşgörü, adalet, vatan severlik, yardımseverlik, dürüstlük... "Değerler toplum için değerlidir, değerlere göre davranan insanlar da toplumun gözünde değerlidir." (Üstün DÖKMEN, 2004)

 

 

Ekm

Ekm

YAPTIRIM GEREKTİREN DAVRANIŞLAR

Ekm

ÖĞRENCİLERDEN BEKLENEN DAVRANIŞLAR

 Öğrencilerin; Atatürk inkılâp ve ilkeleri ile Atatürk milliyetçiliğine bağlı, Türk milletinin millî, ahlaki, manevi ve kültürel değerlerini benimseyen, koruyan ve geliştiren; ailesini, vatanını, milletini seven ve yücelten insan haklarına saygılı, cumhuriyetin demokratik, laik, sosyal ve hukuk devleti olması ilkelerine karşı görev ve sorumluluklarını bilen ve bunları davranış hâline getiren; beden, zihin, ahlak, ruh ve duygu bakımından dengeli ve sağlıklı, gelişmiş bir kişiliğe, hür ve bilimsel düşünme gücüne, geniş bir dünya görüşüne sahip topluma karşı sorumluluk duyan yapıcı, yaratıcı ve verimli kişiler olarak yetişmeleri için okul yönetimi, öğretmenler, rehberlik servisi, okul-aile birliği ve ilgili diğer paydaşlarla iş birliği yapması istenir.

Eyl

Eyl

Salgın sürecinde hayat şartlarımızın ve normallerimizin de değişmesiyle yaşamın farklı boyutlara evrildiğini gözlemleyebildik. Bu süreçte uzaktan eğitim başta olmak üzere evden çalışma, çevrimiçi platformlarla kişisel gelişim eğitimlerine katılma gibi etkinlikler başta olmak üzere teknolojinin hayatımızın her alanına girdiğini farkettik. Kitlesel olarak hızlıca uyum sağladığımız bu süreçte edindiğimiz yeni becerileri normalleşme sürecinde de kullanmaya devam etmekteyiz. Böylelikle teknolojik ilerlemenin ve dönüşümün hayatımız üzerindeki etkilerini daha somut bir şekilde hissettik.

Haz

Sınavla öğrenci alan okulları tercih etmek isteyen öğrencilerimiz LGS' ye özenle hazırlanmaları gerekmektedir.Öğrencinin istediği liseyi kazanmak hedefindeki mesleğe ve geleceğe sahip olmak adına atacakları ilk önemli adım lise tercihidir. Bunun için öğrencilerin 8. Sınıfta girecekleri LGS sınavına iyi bir şekilde hazırlanmaları gerekir.

Haz

Sınava hazırlanan öğrenciler için dikkat etmesi gerekenler ve sınava bir gün kala, sınav günü ile ilgili tavsiyeler konulu bilgilendirme sunumu hazırlanmıştır.

May

May

Nis

MESLEK SEÇİMİNİN ÖNEMİ

       Günümüzde meslek seçeneklerinin artması, buna bağlı olarak meslekte uzmanlaşmanın artması, mesleğe  hazırlanmanın uzun süreli eğitimi gerektirmesi, meslek seçiminin önemini artırmaktadır. Kişinin gelecekteki yaşam tarzını belirlenmesinde dönüm noktası olan mesleğini seçmesi; doğru ve isabetli karar vermesi tüm hayatının kalitesini ve mutluluğunu etkiler. Kişinin mutluluğunda doğrudan etkili olan faktörlerin en önemlisi; çalışma hayatıdır.

     Her birey farklı kişilik ve fiziksel özelliklere, beklentilere, ilgi ve yeteneklere  sahiptir. Her bir meslek için tanım, görev alanları, genel olarak kullandığı araç ve gereçler, mesleğin gerektirdiği özellikler, çalışma ortamı ve koşulları, çalışma alanı ve iş bulma olanakları, meslek eğitiminin verildiği yerler, meslek eğitimine giriş koşulları, eğitimin süresi ve içeriği, meslekte ilerleyebilme ve yeni meslekleri seçebilme olanakları, destekleyici meslek kuruluşları, farklı özellikler gösterir.

       Meslek seçmek; çeşitli meslekler arasından en iyi yapabileceğini düşündüğü faaliyetleri içeren ve kendisine en üst düzeyde doyum sağlayacağına inandığı bir mesleğe yönelmesi,  hayat biçimini seçmek demektir. Bu nedenle doğru ve gerçekçi seçim yapılması önemlidir. Bireyler geleceklerine ilişkin planlama yaparken meslek seçiminin önemini göz önünde bulundurmalı, meslek seçimi yaparken seçeceği mesleğin gerektirdiği  özellikleri araştırmalı ve kendi özellikleri, ilgi, yetenek ve beklentileri ile uyumlu olup olmadığını değerlendirmelidirler.

Nis

DENEME ANALİZİ NEDİR?

       Deneme sınavları sizin şu anki durumunuzu ölçen bir araçtır ve bulunduğunuz duruma göre hedefe ulaşmak için nasıl bir yol haritası çizmeniz gerektiğini size açıkça gösterir. Deneme çözmenin bir zamanı ve kuralı yoktur, geliştiğinizi hissettikçe, belki sadece bir konu bitirdikten sonra kendinizi ölçmek için bile deneme yapabilirsiniz.

Deneme analizi "iyi yaptım, kötü yaptım" demek değildir!

Nerede, neden yanlış yaptığını veya boş bıraktığını tespit etmektir.

Nis

SORU VE DENEME TAKİP ÇİZELGELERİ

Sınava hazırlanmak, çalışmak demek istatiksel olarak çok fazla soru çözmek değildir. Verimli ders çalışma nitelikli soru çözmek, eksikleri belirleyip telafi etmektir. Soru çözümü ve deneme sınavları öğrencilerin çalışmalarının etkili ve verimliliğini değerlendirme konusunda bize fikir veren ölçme araçlarıdır.  Soru çözme ve deneme sınavı yapmaktaki amaç öğrencilerin ilerleyişini izlemektir. . Bu ilerleyişi somut bir şekilde görmek ve uzun vadede değerlendirme yapabilmek için takip çizelgeleri kullanılmalıdır. Ayrıca çizelgeler zamanı daha iyi değerlendirmemizi kolaylaştırır.